Serveix per cobrar el juliol
Fes clic a la icona per conèixer totes les condicions
60 hores online
6 setmanes
Internivell
Per a docents d'infantil, primària i de secundària
Curs reconegut
Formació aprovada pel Departament d'Educació
Perfil professional
Metodologies globalitzades
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Objectiu de la formació
Elaborar projectes significatius per l’aprenentatge dels alumnes aprenent a programar-ne un de propi. Aplicant principis psicopedagògics i neurocientífics, i mitjançant l’observació, l’anàlisi i l’experimentació. En acabar, sabràs definir un procés d’avaluació utilitzant la metodologia del treball per projectes.
Descripció
“Les arrels quadrades no serveixen per a res!” Aquesta és l’afirmació que avui un alumne li ha fet a l’Andrea. Juntament amb l’Imma, companya del centre, s’ha plantejat que és fàcil que els alumnes tinguin aquesta sensació si no creuen que els aprenentatges siguin útils o pràctics per a la vida quotidiana. D’aquí ha sortit la necessitat de conèixer perquè treballar per projectes, quan fer-ho (i quan no) i el més important: com fer-ho. En aquesta formació, utilitzant el mètode Real Life Learning, t’endinsaràs en lla metodologia del treball per projectes i en crearàs dos: un de modelat amb les protagonistes de la història i un projecte propi. T’animes?
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Curs de 60 hores repartides en 6 mòduls de 10 hores setmanals. Els continguts són els següents:
- Mòdul 1. Els principis psicopedagògics de l’aprenentatge en el treball per projectes
- Mòdul 2. Les característiques del treball per projectes
- Mòdul 3. La fase inicial en la programació de projectes
- Mòdul 4. La fase de desenvolupament en la programació de projectes
- Mòdul 5. La fase final en la programació de projectes
- Mòdul 6. La planificació d’un projecte propi
En aquesta formació hi trobaràs:
- Acompanyament constant de la tutora, especialista mètodes i docent en actiu
- Contingut interactiu i activitats autocorrectives (amb el posterior feedback pedagògic immediat)
- Lectures, vídeos, articles i enllaços
- Exemples pràctics i continguts d’ampliació dels coneixements
- Fòrums de resposta oberta i activitats d’entrega
En finalitzar aquest curs, l’alumnat serà competent en:
🔹 Elaborar propostes de projectes, mitjançant el coneixement, l’anàlisi i experimentació de les seves particularitats pedagògiques, per tal de fer significatiu l’aprenentatge dels alumnes.
🔹 Identificar les característiques de l’aprenentatge significatiu, a partir dels principis psicopedagògics i neurocientífics, per tal d’integrar-lo a la pràctica educativa mitjançant el treball per projectes.
🔹 Dissenyar i compartir una proposta de projecte d’aula, a partir de la seva programació didàctica, amb la finalitat de pensar i valorar les propostes més adequades per les finalitats educatives definides.
🔹 Definir un procés d’avaluació adequat a la metodologia de treball per projectes, mitjançant el coneixement de les eines d’avaluació disponible i l’anàlisi de les possibilitats de les activitats educatives plantejades, per tal de valorar els resultats de l’aplicació del treball per projectes.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
- Participar a tots els fòrums plantejats durant la formació, realitzar totes les activitats (les autocorrectives i les de resposta oberta) i aprovar-les amb una nota mínima del 80%.
- Al 6è mòdul es demana l’entrega d’un projecte final on s’haurà d’haver integrat els coneixements adquirits durant la formació. Aquest projecte serà avaluat pel tutor del curs i ha de superar-se amb una nota mínima del 80%.
marcmolgar95 (propietari verificat) –
Durant el curset s’han de fer moltes activitats com participacions al fórum, pensar activitats, o llegir un text i reflexionar lligant-ho amb la teoria del curs. Tot i que hi ha moltes activitats, són molt curtes i senzilles, així que no es facin pesades i que serveixen per assolir i practicar els conceptes. L’últim mòdul no té feina teòrica i només s’ha de fer una activitat, però aquesta és més llarga que les anteriors ja que és la síntesi de tots els altres mòduls: fer una proposta completa de projecte. Tot i així no m’ha costat fer-la.
Una cosa que m’ha sorprès molt gratament és que el curs està molt ben organitzat i estructurat, i tota la plataforma (diria que és un moodle) funciona a la perfecció. Res a veure amb altres experiències de formació online que he tingut i han sigut nefastes.
La veritat és que feia el curs només pels punts i per activar el perfil, però ha acabat resultant ser més profitós del que esperava, i les activitats que he fet són propostes de projecte real, així que els podré aprofitar (feina feta!).
Marc
JORDI SERRADELL GRABALOSA (propietari verificat) –
Vull dir que el curs m´ha agradat molt. Jo no sóc massa partidari dels “projectes”. Bé, del que no sóc massa partidari és de la “moda dels projectes” i de pensar que són la solució a tot. Penso que són una eina més entre totes les que els docents hem d´aplicar a l´aula.
Donat que “està molt de moda” he volgut fer el curs per veure-ho tot més d´aprop i saber de què anava tot plegat. I reconec que m´ha sorprès positivament i de llarg, ha superat les expectatives que tenia.
Trobo que els materials estan molt bé. Són complets i estan treballats (en molts cursos que he fet eren una autèntica “chapuza”). Darrera el curs que feu hi ha feina feta i això és nota i és molt d´agrair.
La plataforma està molt bé, ben organitzada, fàcil d´entendre, tots els mòduls ben distribuïts.
He treballat molt en aquest curs. I no ho dic com una crítica. Al contrari: és positiu. Moltes vegades acaben sent un “pay per view”, acabes pagant i t´acaben donant un curs. En aquest no. He hagut de treballar i llegir molt. Però també he après molt i d´això es tractava.
Si l´any que ve al meu centre he d´estar en un projecte, em veig molt capaç ara de participar-hi, aportar-hi idees i tenir una visió global de tot el que ha d´incloure i com s´hi ha d´incloure. I això em tranquil·litza molt.
Ha estat un curs intens, que en algun moment em va agobiar veure tota la feina que hauria de fer i tots els documents que havia de llegir i tots els “exàmens” que hi ha a cada bloc que després et diu la puntuació que treus i has de superar. Però després veus que està tot molt ben estructurat i pautat i es pot fer perfectament. Realment hi he dedicat un munt d´hores. I repeteixo, n´estic molt content. De fet, l´he recomanat als professors del meu institut.
Amb tota aquesta feina, entenc que serveixi per obrir un perfil a ATRI, que estaré content de tenir.
Per acabar: moltes felicitats per l´organització d´aquest curset, molt bona feina.
També vull donar les gràcies personalment a la tutora que he tingut (Patrícia) per l´ajuda que m´ha donat en tot moment i pels seus comentaris en les meves activitats. Moltes gràcies de veritat.
ARNAU GINER RODRÍGUEZ (propietari verificat) –
Doncs la veritat es que ha estat un curs ÚTIL, d’aquestos que avui en dia no hi han. Molt intuitiu i de segur que em servirà per aplicar el treball per projectes amb més coneixements, confiança i notabilitat. Moltes gràcies, ho recomano de veres. Feia anys que no feia un curs en el qual aprenia alguna cosa.
Salutacions,
Arnau G.R.
Alfred Benavent i Vallès (propietari verificat) –
He de dir que és un dels cursos de formació més sòlids que he fet des que sóc docent.
Ho plantegeu molt bé.
pmorote (propietari verificat) –
Sincerament, una vegada finalitzat el curs puc dir que ha estat un curs molt complet a l’hora que molt interessant. Havia sentit parlar-ne molt dels projectes però mai havia tingut l’oportunitat de treballar amb aquesta metodologia i aquesta ha sigut una de les grans raons per la que hem vaig decidir a fer el curs. De veritat crec que val molt la pena de fer-lo, crec que aporta una formació que s’hauría de tenir sí o sí, ja que coneixer diverses metodologies de treball, ajuda a que la nostra tasca com a docents siga més completa i tinguem més recursos per adaptar-nos a la realitat de la nostra aula.
Ana-Isabel Algarra Barbado (propietari verificat) –
Un cop he acabat el curs, puc dir que ha resultat un curs útil i complet. El seguiment per part de la tutora (Patricia) era excel·lent i el fet de treballar per mòduls, evita que resulti feixuc i ajuda a aprofundir molt més sobre totes les característiques i fases que ha de seguir el treball per projectes perquè resulti significatiu i funcional.