40 hores online
4 setmanes
Infantil, primària i secundària
Etapa educativa
Reconegut
Departament d'Educació
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Nom complet. Programació d’unitats didàctiques amb situacions d’aprenentatge
Dissenyar una programació didàctica, basada en una situació d’aprenentatge, tenint en compte les característiques indispensables de cada fase, per tal de promoure un aprenentatge actiu que fomenti el desenvolupament competencial de l’alumnat.
Descripció
Aquest curs online està dissenyat amb la finalitat d’actualitzar els coneixements de programació dels docents tenint en compte els canvis del nou Decret. Desgrana tots els punts del nou currículum i, posteriorment, t’ajuda a programar utilitzant les situacions d’aprenentatge com a metodologia base. Finalment, tota la programació didàctica s’enriqueix amb l’aprenentatge cooperatiu, les rutines de pensament, els tallers d’aplicació i aprofundiment i d’altres instruments d’avaluació. Fent-lo, acabaràs amb una programació pròpia adaptada a les indicacions de la LOMLOE.
El curs disposa de tres versions: educació infantil, primària i secundària. Cadascuna té el seu propi contingut.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Cursos d’infantil i de primària elaborats per Mario Serrano, mestre, assessor de centres educatius, formador d’equips i dissenyador de materials didàctics. El curs de secundària està realitzat per Laura Villaró, pedagoga especialista en currículum i avaluació.
Tutoritzat per mestres en actiu i especialistes en elaboració de materials didàctics.
Aquest curs és de 40 hores (10 hores setmanals) i disposaràs de tot el contingut des de l’inici i et podràs organitzar al teu ritme. Els mòduls que trobaràs són els següents:
Mòdul 1.Les informacions bàsiques de qualsevol programació. Ens centrem a conèixer tots els punts de la programació didàctica, sigui quina sigui la metodologia. Criteris d’avaluació, resultats d’aprenentatge, graella de programació i de més elements.
Mòdul 2. La seqüència d’activitats d’una programació. En aquest mòdul ens centrarem en les situacions d’aprenentatge. Quins són els seus trets diferenciadors, les seves fases i l’avaluació.
Mòdul 3. I ara vosaltres… En aquest apartat, et guiarem pas a pas a tots els punts de la programació per situacions d’aprenentatge coneixent des de com afegir-hi aprenentatge cooperatiu a les rutines del pensament i les activitats cooperatives.
En aquest curs, programaràs una unitat didàctica amb la metodologia de les situacions d’aprenentatge i serà corregida pel tutor de la formació.
En finalitzar aquest curs l’alumnat serà competent en:
Conèixer les principals característiques d’una programació didàctica basada en una situació d’aprenentatge, a través dels principis neuroeducatius que l’expliquen i la fonamenten, per tal de propiciar un aprenentatge més significatiu i autònom a l’aula.
Conèixer els passos a seguir per programar una situació d’aprenentatge, amb l’objectiu d’afavorir una major autonomia de l’alumne i desenvolupar un nou rol del docent com a acompanyant en l’aprenentatge.
Identificar seleccionar i redactar les informacions curriculars necessàries per descriure la programació didàctica, a partir del coneixement de l’estructura curricular que marca la legislació educativa actual (LOMLOE i currículum)
Conèixer les fases bàsiques d’una seqüència d’activitats d’aprenentatge i les activitats necessàries que cal dur a terme en cada una d’elles per tal de fomentar l’aprenentatge significatiu i el desenvolupament de l’autonomia dels alumnes pel que fa al seu propi aprenentatge.
Enriquir la programació didàctica amb diverses tècniques i estratègies didàctiques, amb la finalitat d’assegurar una correcta avaluació, gestionar l’organització social de l’aula i fomentar una correcta transferència dels aprenentatges realitzats a l’aula.
L’estructura de la formació està basada en continguts creats mitjançant videotutorials i una activitat final pràctica al final del curs on posant en pràctica el que s’ha après durant la formació.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Visualitzar tots els continguts del curs, en format vídeo.
La realització de l’activitat final de cada un els mòduls que consistirà en la creació d’una unitat didàctica basada en situacions d’aprenentatge seguint les pautes marcades durant els mòduls.
nmc3358 (propietari verificat) –
Un cop més, Doqua m’ha sorprès molt positivament. Mitjançant la realització d’aquest curs he aconseguit familiaritzar-me amb el nou currículum i aprendre a dissenyar, pas a pas, una Situació d’Aprenentatge. Ara, només em falta dur-la a la pràctica ja que tinc fins i tot el dossier de l’alumnat dissenyat. Moltes gràcies per tot i fins ben aviat 😉