Objectius de la formació
- Aplicar diverses tècniques i estratègies d’estimulació, basades en el coneixement neurocientífic actual i contrastat, amb la finalitat de fomentar la creativitat i la imaginació dels teus (seus) alumnes.
- Experimentar amb diferents materials, recursos i procediments, per tal d’enriquir les capacitats artístiques del professorat.
Descripció
Aquesta formació de 100 hores de durada està dissenyada amb la finalitat d’oferir als participants coneixements, tècniques i estratègies que els ajudin a treballar, de manera original i motivadora, els continguts de l’àrea d’educació artística, concretament els vessants visual i plàstica.
Per fer-ho, la formació aquesta dividia en dos blocs. El primer, de caràcter més teòric, se centra a presentar als participants el fenomen de la creativitat humana, com un procés definit i pautat, a partir del coneixement de les seves fases i de diverses estratègies que poden posar en pràctica amb els seus alumnes per tal de fomentar aquesta capacitat. En aquest primer bloc també es treballen conceptes clau de l’estètica de l’art com ara les experiències estètiques, els moments en què es donen, l’art dialògic i la importància del joc en l’art.
En la segona part, demanarem als participants que vesteixin la bata de l’artista per presentar una gran diversitat de tècniques i materials que poden emprar per proposar activitats per treballar el vessant visual i plàstica d’aquesta àrea. Aquestes tècniques i materials han estat seleccionats tenint en compte els criteris d’originalitat i innovació per tal d’oferir recursos diferents dels utilitzats habitualment per a aquest tipus d’activitats.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Els continguts els separem en tres parts diferenciades per: Neuroeducació i creativitat, Plàstica nivell inicial i plàstica nivell avançat. Concretament, els continguts es reparteixen de la següent manera:
PART 1. Neuroeducació i creativitat a l’aula
Mòdul 1. Com funciona un cervell creatiu?
Mòdul 2. El procés creatiu
Mòdul 3. Tècniques per a potenciar la imaginació i la creativitat
PART 2. Plàstica nivell inicial
Mòdul 4. L’art a l’escola
Mòdul 5. El docent com a artista 1: pintures sobre diferents materials
Mòdul 6. El docent com a artista 2: pastes de modelar
Mòdul 7. El docent com a artista 3: papers i cartró
PART 3. Plàstica nivell avançat
Mòdul 8. El docent com a artista 4: materials per a treballs de construcció
Mòdul 9. El docent com a artista 5: materials i elements de l’entorn
Mòdul 10. Activitat final d’aplicació i la seva avaluació
En aquesta formació hi trobaràs:
- Acompanyament constant de la tutora, especialista en art.
- Contingut interactiu i activitats autocorrectives (amb el posterior feedback pedagògic immediat)
- Lectures, vídeos i enllaços
- Exemples pràctics i continguts d’ampliació dels coneixements
- Fòrums de resposta oberta i activitats d’entrega: activitats de potenciació de la creativitat i manualitats per a aplicar a l’aula.
En finalitzar aquest curs, l’alumnat serà competent en:
🔹Identificar el concepte de creativitat amb bases neurocientífiques, amb la finalitat de diferenciar entre el concepte d’imaginació i creativitat.
🔹Conèixer les característiques del procés creatiu, amb la finalitat de conèixer els seus usos en les diferents etapes educatives.
🔹Conèixer diferents tècniques d’estimulació de la imaginació i de potenciació de la creativitat, mitjançant el seu estudi i les seves característiques, per tal de poder-les aplicar a l’aula.
🔹Percebre i entendre una producció artística com una obra oberta i vinculada al joc amb la finalitat de programar una proposta didàctica que integri elements lúdics, la promoció de la creativitat i la inclusió d’elements relacionals i emocionals en els alumnes.
🔹Conèixer els procediments d’ús, seguretat i manteniment dels materials necessaris per dur a terme tècniques visuals i plàstiques a l’aula, amb la finalitat de fer-ne un ús adequat.
🔹Aprendre els procediments per dur a terme diverses creacions artístiques, a través del pas a pas de la seva creació, amb la finalitat de poder aplicar-ho a la seva tasca docent.
🔹Experimentar amb diferents materials, recursos i procediments, per tal d’enriquir les capacitats artístiques
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Participar a tots els fòrums plantejats durant la formació, realitzar totes les activitats (les autocorrectives i les de resposta oberta) i aprovar-les amb una nota mínima del 80%.
Al 6è mòdul es demana l’entrega d’una unitat didàctica competencial on s’haurà d’haver integrat els coneixements adquirits durant la formació. Aquesta activitat serà avaluada pel tutor del curs i ha de superar-se amb una nota mínima del 80%.
Als mòduls 8, 9 i 10 es demana el disseny de les eines d’avaluació corresponents a cada mòdul utilitzant les pautes proporcionades. Aquestes activitats són avaluades per la tutora i han de superar-se amb una nota mínima del 80%.
Neuroeducació i creativitat a l'aula
Descarrega't tota la informació del curs
Plàstica inicial
Descarrega't tota la informació del curs
Plàstica avançat
Descarrega't tota la informació del curs
Curs certificat pel Departament d'Educació
🏅Reconegut pel Departament d’Educació com a formació permanent del professorat.
📌 Si la teva intenció és presentar el certificat del curs perquè sumi punts per a oposicions, concurs de trasllats, triennis, etc. has de conèixer que, en aquests tràmits, el Departament d’Educació limita els mèrits de formació online a 10 h setmanals i cada curs ocupa aquest temps. Et recomanem realitzar els cursos d’un en un. Cada tràmit té les seves limitacions i característiques, és a dir, no és qüestió de no poder realitzar cursos alhora sinó que has de tenir en compte d’on ho presentes i les seves normatives.
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.