Objectiu de la formació
Atendre tota mena d’alumnat a partir del reconeixement de la diversitat com un fet universal i de les diverses necessitats que podem trobar en una aula, amb la finalitat de fomentar una individualització dels aprenentatges que promogui l’equitat i la igualtat d’oportunitats en l’educació.
Descripció
Es tracta d’una formació en format pòdcasts, en àudios, però disposant del material en PDF descarregable, de manera que podràs seguir el curs des d’on vulguis i quan vulguis.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Disposaràs de tot el contingut obert des de l’inici. Els mòduls són els següents:
- Mòdul 1. Què és l’educació inclusiva i com fer-la realitat a l’escola?
- Mòdul 2. Avaluació de la inclusió als centres.
- Mòdul 3. Com avançar cap a la inclusió en el meu centre?
Per a més informació, visualitza el bloc inferior trobaràs desgranats els mòduls del curs.
A més…
- Acompanyament constant del tutor.
- Contingut en pòdcast (àudios) i transcripció en pdf per un correcte seguiment.
- Continguts d’ampliació dels coneixements
- Activitats tipus test.
En finalitzar aquest curs, l’alumnat serà competent en:
Identificar, valorar i comprendre la diversitat present a l’aula, així com reconèixer les polítiques i normatives relacionades amb la inclusió educativa.
Analitzar els diversos aspectes del centre educatiu, de manera sistemàtica, estructurada i regular, amb la finalitat de trobar elements de millora que cal modificar per tal d’avançar en la inclusió educativa.
Dissenyar les millores necessàries al centre enforcades a fomentar la inclusió educativa, basades les normatives i marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Ensenyament.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
✅ Participar a tots els fòrums plantejats durant el curs, realitzar totes les activitats (les autocorrectives i les de resposta oberta) i aprovar-les amb una nota mínima del 80%.
✅ Superar l’activitat final tipus test, on es plasma els coneixements adquirits durant la fomació.
Desenvolupem els continguts del curs d'educació inclusiva
Mòdul 1: Què és l’educació inclusiva i com fer-la realitat a l’escola?
1.1.Què és l’educació inclusiva?
1.1.1.De l’exclusió a la inclusió.
1.1.2.Diversitat cultural, cognitiva i física.
1.1.3.Desmuntant mites sobre la inclusió
1.2.Com traslladar l’educació inclusiva a l’aula?
1.2.1.Què és el DUA: orígens i finalitats
1.2.2.Què són els Plans de suport individualitzats?
Mòdul 2: Avaluació de la inclusió als centres
2.1.Què és l’índex per a la inclusió?
2.1.1.Dimensió A: crear cultures inclusives.
2.1.2.Dimensió B: elaborar polítiques inclusives.
2.1.3.Dimensió C: desplegar pràctiques inclusives.
2.2.Portem a la pràctica l’índex per a la inclusió.
2.2.1.Les 5 fases del procés d’aplicació de l’índex per a la inclusió
Mòdul 3: Com avançar cap a la inclusió en el meu centre?
3.1.Elements de reflexió en relació al projecte educatiu.
3.1.1.Anàlisi de la gestió d’aula.
3.1.2.Anàlisi de les activitats d’ensenyament-aprenentatge.
3.1.3.Anàlisi de les mesures i suports intensius.
3.2.Comunitat educativa i obertura a l’entorn.
3.3.Itineraris personalitzats i escolarització
3.4.Treball en xarxa
3.4.1.La xarxa dins del centre
3.4.2.La xarxa en el territori
3.5.Ús de tecnologies i recursos didàctiques per a la inclusió
3.5.1.Aplicacions i programari educatiu per a la inclusió
3.5.2.Eines TIC per a l’adaptació de materials
3.5.3.Plataformes i recursos en línia per a la formació docent en inclusió
altres cursos que et poden resultar interessants...
-
80 hores
Diversitat amb ed. emocional
-
30 hores
Introducció a l’educació emocional
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.