30 hores online
3 setmanes
Infantil, primària i secundària
Etapa educativa
Reconegut
Departament d'Educació
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Aprèn a utilitzar els diferents instruments de recollida d’evidències d’aprenentatge per avaluar les teves situacions d’aprenentatge, projectes, programacions o, en general, les activitats que pots dur a terme al teu dia a dia a l’aula d’infantil, primària i secundària.
Descripció
Saps de quina manera pots fer servir l’avaluació, no només per conèixer el progrés dels teus alumnes, si no també per ajudar-los a convertir-se en aprenents autònoms? Vols conèixer noves activitats i instruments d’avaluació diversos per recollir i analitzar els seus aprenentatges? Amb aquest curs pràctic, et proporcionarem diferents documents descarregables amb estratègies, consells i exemples de diferents eines d’avaluació i com aplicar-ho amb la LOMLOE.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Aquest curs és de 30 hores (10 hores setmanals) i tindràs accés a tot el contingut des de l’inici. Els mòduls que trobaràs són els següents i, a sota d’aquesta fitxa, els trobaràs més detallats:
🔸Mòdul 1. De l’avaluació formativa a la formadora
1.1.Què entenem per avaluació?
1.2.Passos del procés avaluador
1.3.De l’avaluació formativa a l’avaluació formadora
🔸Mòdul 2. Promoure l’autoregulació
2.1.Estratègies d’autoregulació
2.2.Instruments d’avaluació
🔸Mòdul 3. Metaconició i feedback
3.1.Reflexionar sobre el mateix aprenentatge
3.2.Instruments d’avaluació
Addicionalment, tindràs accés a:
- 👩🏫 Acompanyament constant del tutor, expert en didàctica i avaluació.
- 📄 Contingut en PDF descarregable.
- 📥 Activitats pràctiques per aplicar immediatament el que has après.
Obectiu general:
Implementar una avaluació de caire formatiu, a partir del coneixement dels passos del procés avaluador i de l’ús de diversitat d’instruments d’avaluació, per tal d’avançar cap a una avaluació formadora per convertir als alumnes en aprenents autònoms, capaços d’autoregular i reflexionar sobre el seu propi aprenentatge.
Objectius específics:
🔹Entendre l’avaluació com una variable metodològica, a partir del coneixement del procés avaluador i els passos que cal seguir amb la finalitat de promoure una avaluació formadora i formativa integrada en el pròpi procés d’aprenentatge dels alumnes.
🔹Implementar a l’aula estratègies i instruments d’avaluació que promoguin les habilitats i capacitats de regulació i autoregulació dels aprenentatges amb la finalitat de fomentar l’autonomia dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
🔹Implementar a l’aula estratègies i instruments d’avaluació que promoguin les habilitats i capacitats de regulació i autoregulació dels aprenentatges amb la finalitat de fomentar l’autonomia dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
L’estructura de la formació està basada en continguts creats mitjançant documents descarregables i una activitat final pràctica al final de cada mòdul, posant en pràctica el que s’ha après durant la formació.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Visualitzar tots els continguts del curs, en format PDF.
Efectuar les entregues d’aquelles activitats que s’indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l’avaluació final..
Desenvolupem els continguts del curs d'AVALUACIÓ AMB LOMLOE
Mòdul 1:
De l’avaluació formativa a la formadora
1.1.Què entenem per avaluació?
- 1.1.1.L’avaluació com a variable metodològica
- 1.1.2.Coherència entre metodologia i avaluació
1.2.Passos del procés avaluador
- 1.2.1.Què volem avaluar? (objectius i criteris)
- 1.2.2.Qui avalua?
- 1.2.3.Quan avaluem? (Avaluació diagnòstica, avaluació sumativa…)
- 1.2.4.Com avaluem? (Activitats i instruments d’avaluació)
- 1.2.5.Feedback i qualificacions
1.3.De l’avaluació formativa a l’avaluació formadora
- 1.3.1.Convertir als alumnes en aprenents autònoms
- 1.3.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges
- 1.3.3.La importància del feedback efectiu
Mòdul 2:
Promoure l’autoregulació
2.1.Estratègies d’autoregulació
- 2.1.1.Avaluació i activació dels coneixements previs
- 2.1.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges i el procés
2.2.Instruments d’avaluació
- 2.2.1.Les bases d’orientació
- 2.2.2.Les rúbriques
- 2.2.3.Ús conjunt de bases d’orientació i rúbriques
- 2.2.4.Qüestionaris KPSI
- 2.2.5.Esquemes i mapes mentals
Mòdul 3:
Metacognició i feedback
3.1.Reflexionar sobre el mateix aprenentatge
- 3.1.1.Estratègies de metacognició
- 3.1.2.Motivació i metacognició
- 3.1.3.Feedback efectiu
- 3.1.4.Qualificacions i notes finals
3.2.Instruments d’avaluació
- 3.2.1.Portafolis d’aprenentatge
- 3.2.2.Diaris d’aula
- 3.2.3.Escala de metacognició
- 3.2.4.Dianes d’avaluació