formació del professorat

Eines d’avaluació LOMLOE

En aquest curs aprendràs com configurar l’avaluació com una variable metodològica més. La finalitat es ajudar-te a disposar de tota la informació i les eines necessàries per analitzar i valorar els aprenentatges dels teus alumnes i fomentar estratègies de regulació i metacognició que ajudaran als teus alumnes a ser cada cops més autònoms en el seu propi procés d’aprenentatge. Tot plegat ho farem sempre partint de supòsits pràctics, que t’ajudaran a veure ràpidament l’aplicació de totes les eines i instruments que treballarem durant el curs.

Curs reconegut pel Departament. ❤️Primera edició al juny❤️

Des de: 55,00

30 hores online

3 setmanes

Infantil, primària i secundària

Etapa educativa

Reconegut

Departament d'Educació

-5€ per doqualumnis

Antics alumnes

Aprèn a utilitzar els diferents instruments de recollida d’evidències d’aprenentatge per avaluar les teves situacions d’aprenentatge, projectes, programacions o, en general, les activitats que pots dur a terme al teu dia a dia a l’aula d’infantil, primària i secundària.

Descripció

Saps de quina manera pots fer servir l’avaluació, no només per conèixer el progrés dels teus alumnes, si no també per ajudar-los a convertir-se en aprenents autònoms? Vols conèixer noves activitats i instruments d’avaluació diversos per recollir i analitzar els seus aprenentatges? Amb aquest curs pràctic, et proporcionarem diferents documents descarregables amb estratègies, consells i exemples de diferents eines d’avaluació i com aplicar-ho amb la LOMLOE.

Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.

Reconegut pel Departament d’Educació

Formació permanent del professorat.

Desenvolupem els continguts del curs d'AVALUACIÓ AMB LOMLOE

Mòdul 1:

De l’avaluació formativa a la formadora

1.1.Què entenem per avaluació?

  • 1.1.1.L’avaluació com a variable metodològica
  • 1.1.2.Coherència entre metodologia i avaluació

 1.2.Passos del procés avaluador

  • 1.2.1.Què volem avaluar? (objectius i criteris)
  • 1.2.2.Qui avalua?
  • 1.2.3.Quan avaluem? (Avaluació diagnòstica, avaluació sumativa…)
  • 1.2.4.Com avaluem? (Activitats i instruments d’avaluació)
  • 1.2.5.Feedback i qualificacions

 1.3.De l’avaluació formativa a l’avaluació formadora

  • 1.3.1.Convertir als alumnes en aprenents autònoms
  • 1.3.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges
  • 1.3.3.La importància del feedback efectiu

Mòdul 2:

Promoure l’autoregulació

 2.1.Estratègies d’autoregulació

  • 2.1.1.Avaluació i activació dels coneixements previs
  • 2.1.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges i el procés

2.2.Instruments d’avaluació

  • 2.2.1.Les bases d’orientació
  • 2.2.2.Les rúbriques
  • 2.2.3.Ús conjunt de bases d’orientació i rúbriques
  • 2.2.4.Qüestionaris KPSI
  • 2.2.5.Esquemes i mapes mentals

Mòdul 3:

Metacognició i feedback

 3.1.Reflexionar sobre el mateix aprenentatge

  • 3.1.1.Estratègies de metacognició
  • 3.1.2.Motivació i metacognició
  • 3.1.3.Feedback efectiu
  • 3.1.4.Qualificacions i notes finals

 3.2.Instruments d’avaluació

  • 3.2.1.Portafolis d’aprenentatge
  • 3.2.2.Diaris d’aula
  • 3.2.3.Escala de metacognició
  • 3.2.4.Dianes d’avaluació
Ets doqualumni?

,

Cistella de la compra
Obrir WhatsApp
1
Necessites ajuda?😃 Envia'ns un Whats!
Hola! 🙋🏼‍♀️
Envia'ns un missatge amb el teu dubte i et contestarem de dill-div de 9 a 15h.