Serveix per cobrar el juliol
Fes clic a la icona per conèixer totes les condicions
80 hores online
8setmanes
Internivell
Per a docents d'infantil, primària i de secundària
Curs reconegut
Formació aprovada pel Departament d'Educació
Perfil professional
Diversitat i educació especial
-5€ per doqualumnis
Antics alumnes
Nom complet del curs: Com atendre a la diversitat amb educació emocional
Objectiu general. Dissenyar propostes i activitats que fomentin el benestar emocional dels alumnes, a partir del coneixement de les cinc competències emocionals, amb la finalitat de gestionar la diversitat i les necessitats emocionals de l’alumnat.
Descripció
En Quim té un problema a l’aula: té un grup molt mogut i li costa molt calmar-lo. Ha provat diferents estratègies, però són solucions momentànies. L’Anna, una companya del centre, l’ajuda a conèixer els principis neurocientífics de l’educació emocional i, a més, com dominar-los per atendre d’una manera més concreta a cada alumne segons la seva etapa educativa. En aquest curs, els acompanyaràs i coneixeràs com aquest aprofundiment en l’educació emocional és un dels pilars fonamentals de l’aprenentatge significatiu. És un curs basat en la metodologia Real Life Learning.
Clica la pestanya amb la informació que t’interessi conèixer.
Curs de 80 hores distribuïdes en sis mòduls oberts des de l’inici:
Mòdul 1. Introducció a l’educació emocional. Cervell, emoció i aprenentatge.
Mòdul 2. El docent emocionalment Intel·ligent. La influència de els espectatives del docent.
Mòdul 3. Les cinc competències emocionals
Mòdul 4. Aplicació de les competències intrapersonals a l’aula
Mòdul 5. Aplicació de les competències interpersonals a l’aula
Mòdul 6. Elaboració d’un context d’aprenentatge sobre educació emocional
A més…
Per a més informació visualitza la fitxa tècnica detallada del curs.
En finalitzar aquest curs, seràs competent en:
🔹 Identificar les bases científiques de l’educació emocional a través de l’anàlisi d’evidències empíriques amb la finalitat de comprendre la seva importància en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
🔹 Reflexionar sobre la importància d’uns educadors emocionalment intel·ligents mitjançant el coneixement de les neurones miralls, per tal de ser més conscients de l’impacte de l’aprenentatge per imitació.
🔹 Valorar la importància de les cinc competències emocionals en el desenvolupament de les diverses tasques docents i la gestió de l’aula com a eina de millora de les competències emocionals pròpies.
🔹 Conèixer diferents estratègies per a fomentar l’educació emocional en els diferents nivells educatius mitjançant activitats d’aplicació pràctica a l’aula per tal de donar resposta a les necessitats emocionals dels alumnes.
🔹 Dissenyar propostes d’aula per mitjà del treball de les cinc competències emocionals amb la finalitat d’aconseguir una aula emocionalment intel·ligent.
Per a aprovar el curs i obtenir el certificat, hauràs de:
Participar a tots els fòrums plantejats durant la formació, realitzar totes les activitats (les autocorrectives i les de resposta oberta) i aprovar-les amb una nota mínima del 80%.
Dur a terme l’activitat final del curs, on hauràs de programar una activitat d’aula seguint les pautes del curs. Aquesta activitat es avaluada per la tutora i s’ha d’obtenir la nota minima del 80% per a superar-la.
Rocio Hernández Cano (propietari verificat) –
M’ha semblat un curs força interessant. T’ajuda a reflexionar sobre aspectes del dia a dia i et dona eines per atendre a la diversitat. A més a més, dona força importància no només a la intel·ligència emocional dels infants, sinó també a la dels docents i ens suggereix una sèrie d’exercicis per prendre consciència i treballar les nostres competències emocionals. Tots els continguts són propers a la nostra realitat d’aula i ens permet adonar-nos que qualsevol petit gest que tenim amb els infants és important. Molt recomanable.