10 jocs de taula educatius per a l’aula
Jocs de taula educatius per a Primària i Secundària
Gaudint l’educació
Jocs de taula educatius per a Primària i Secundària
En aquest post us mostrem un petit recull de contes curts que us recomanem que presenteu al vostre alumnat (independentment de l’edat) amb la finalitat que puguin escollir en funció de l’afinitat pel tema del llibre i no tant per la indicació de l’edat recomanada.
En el post d’avui, des de Doqua centrarem el focus d’atenció en la immersió lingüística a l’aula, per això començarem veient les dades oficials que ens proporciona l’Idescat, l’Institut d’Estadística de Catalunya.
Tot i que no és el primer cop que tractem el tema de l’aprenentatge basat en el joc -si voleu saber-ne més, us recomanem visitar aquest post introductori sobre ludificació-, és cert que ens queden molts punts per repassar a fons. Avui volem començar a solucionar aquest compte pendent ajudant-vos a crear un Kahoot a classe. Voleu saber com? Us ho expliquem en aquest post.
Quants cops t’has preguntat com gestionar el temps a l’aula per aconseguir els objectius que t’has marcat de manera òptima i satisfactòria?En aquest post et donarem algunes orientacions per gestionar el temps a l’aula perquè l’alumnat també assoleixi habilitats relacionades amb aquesta competència.
Si us proposessin participar en una enquesta per saber quina és l’assignatura més important del currículum, quina escolliríeu? És força probable que, si féssim aquesta
Us heu preguntat alguna vegada com s’ha realitzat l’acompanyament emocional als alumnes en aquesta crisi? La situació suscitada per la crisi de la Covid-19, com el confinament, les fases de desconfinament, la “nova normalitat”, els rebrots, etc., ha condicionat, sens dubte, el dia a dia de les persones, i ha afectat, en gran mesura la seva capacitat de gestió emocional.
Per aplicar l’educació emocional a l’aula no només necessitem conèixer amb detall què implica i com s’estructura, també necessitem tenir a mà dinàmiques que ens permetin treballar-la amb el nostre alumnat. En aquest sentit, és important conèixer diferents activitats que permetin introduir-la a l’aula correctament.
En el post L’educació emocional com a aprenentatge a l’aula parlem de l’educació emocional a l’aula com a component crucial en l’esquema del nou paradigma educatiu. A poc a poc veiem com a les aules es comencen a incorporar activitats i pràctiques enfocades a treballar les emocions, ja sigui a partir de la presa de consciència o de la seva regulació.
El Visual Thinking a l’aula s’està fent servir actualment cada cop més, i podem trobar diferents maneres de fer-lo servir. Sabem que pot ser un bon recurs per facilitar la presentació de continguts abstractes i, sobretot, per fer més visuals les relacions entre diferents continguts o idees, però a la vegada també és un bon recurs per a l’acompanyament de l’alumnat durant el procés d’aprenentatge. És d’aquesta segona aplicació, de Visual Thinking a l’aula, de què parlarem en aquest post.
No enviem spam, només notificacions sobre els articles, nous cursos i actualitzacions.
Aquest lloc web fa servir cookies per a poder oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies està emmagatzemada al navegador i realitza funcions com reconèixer quan tornes al nostre lloc web o ajudar el nostre equip a entendre quines seccions de l'el nostre lloc són més interessants i útils.
Les cookies estrictament necessàries haurien d'estar actives sempre perquè puguem guardar les teves preferències sobre les galetes.
Si desactives aquesta cookie, no podrem guardar les teves preferències. Això significa que cada vegada que visitis aquest lloc web hauràs d'habilitar o deshabilitar novament les cookies.
Més informació sobre la nostra Política de Cookies.