Tècniques cooperatives simples i complexes
Quins són els elements que caracteritzen les tècniques cooperatives simples i les tècniques cooperatives complexes? Com els podem aplicar per elaborar-les i portar-les a terme a l’aula?
Gaudint l’educació
Quins són els elements que caracteritzen les tècniques cooperatives simples i les tècniques cooperatives complexes? Com els podem aplicar per elaborar-les i portar-les a terme a l’aula?
Sovint comencem el curs amb un nou grup classe i no coneixem prou bé els nostres alumnes. I a l’hora d’organitzar el treball en grup a classe veiem que la desconeixença de l’alumnat ens complica més la nostra tasca per fer els diferents agrupaments. Així doncs, ens cal emprar estratègies per facilitar l’organització dels equips d’una aula cooperativa.
En l’actualitat, les xarxes socials creen un impacte digital que revoluciona el dia a dia de les persones, especialment el dels nostres alumnes. Però si parlem de joves i xarxes, hem d’esmentar, sens dubte, TikTok. Encapçalant totes les llistes, els adolescents viuen un amor romàntic amb TikTok i, alhora, molts adults seguim preguntant-nos què és TikTok. Però aprofitant aquesta atracció que representa per als joves, què podem fer per dur el TikTok a classe?
Com ja sabreu, una de les assignatures on l’assimilació de continguts és més complicada és la de matemàtiques. Les sumes, les restes, les multiplicacions i operacions més complexes com el càlcul del màxim comú divisor o el mínim comú múltiple es poden entendre més fàcilment utilitzant les Regletes de Cuisinaire.
Cada vegada és més habitual veure centres educatius que fan un ús actiu de les xarxes socials per mostrar quines activitats s’hi duen a terme, o fins i tot professorat que vol compartir les activitats que fa a l’aula, i que necessita acompanyar els posts amb fotografies dels nens a l’escola.
El 22 de desembre del 2015, l’Assemblea General va decidir establir un dia internacional anual per reconèixer el paper crític que juguen les dones i les nenes en la ciència i la tecnologia. És per això que es va establir l’11 de febrer com el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, i és el moment en què es realitzen diferents esdeveniments on és força comú trobar als centres propostes de dones científiques per estudiar a l’aula.
A més dels dies festius locals i nacionals podem trobar moltes propostes diferents per realitzar altres celebracions a l’escola, es tracta de les festivitats que representen, defensen, reivindiquen o pretenen donar a conèixer una causa concreta.
Voleu que aquest 2021 la vostra aula sigui més interactiva? I si us diem que a part també podeu motivar l’alumnat mentre disposeu d’un espai comú amb les famílies? Ho aconseguireu amb el recurs que compartim en el post d’avui, on us expliquem com utilitzar l’aplicació ClassDojo a classe.
Parlem sobre el ciberassetjament a classe i sobre les eines del docent per tal d’identificar-lo i poder-lo evitar
Ara mateix, un dels debats més interessants dins el món de la docència és el que té a veure amb les novetats de la LOMLOE, també
No enviem spam, només notificacions sobre els articles, nous cursos i actualitzacions.
Aquest lloc web fa servir cookies per a poder oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies està emmagatzemada al navegador i realitza funcions com reconèixer quan tornes al nostre lloc web o ajudar el nostre equip a entendre quines seccions de l'el nostre lloc són més interessants i útils.
Les cookies estrictament necessàries haurien d'estar actives sempre perquè puguem guardar les teves preferències sobre les galetes.
Si desactives aquesta cookie, no podrem guardar les teves preferències. Això significa que cada vegada que visitis aquest lloc web hauràs d'habilitar o deshabilitar novament les cookies.
Més informació sobre la nostra Política de Cookies.