formació del professorat

Gaudint l’educació

Els últims posts

Perquè aprendre no només és fer cursos

Només utilitzem el 10% del nostre cervell?

Un dels últims llibres que parlen sobre neurociència és Neuromitos en educación (2015) d’Anna Forés, José Ramón Gamo, Jesús C. Guillén, Teresa Hernández, Marta Ligioz, Félix Pardo y Carme Trinidad. Tot i que us recomanem llegir el llibre, des d’aquest blog ens agradaria parlar-vos d’alguns dels neuromites que es parlen en aquest.

Llegeix més »

Coaching per a estudiants

El coaching educatiu per a estudiants s’ha convertit en una eina imprescindible per tractar les dificultats acadèmiques, que en molts casos deriven de problemes no directament relacionats amb els estudis, sinó amb qüestions que fins ara s’han considerat secundàries, com la forma de relacionar-se del propi alumne o la seva percepció de si mateix i de l’entorn.

Llegeix més »

Coaching per a docents

El paper del docent dins del món educatiu és molt ampli i complex, ja què no només es limita a transmetre coneixements, sinó que és una peça clau en el creixement emocional i personal del seu alumnat.

Llegeix més »

Espai i temps per a la creativitat a l’aula

L’aula ha de disposar d’espais on els alumnes puguin desenvolupar aquesta habilitat creativa, així mateix cal deixar-los temps per a poder-la afavorir. Les aules haurien de ser llocs on hi hagués fantasia, imaginació, on hi hagués llibertat en les ments dels estudiants.

Llegeix més »

Neurociència cognitiva

L’àrea acadèmica que s’ocupa de l’estudi científic dels mecanismes biològics subjacents a la cognició és la neurociència cognitiva. Aquesta disciplina estableix un enfocament específic en els substrats neurals dels procesos mentals i les seves manifestacions conductuals.

Llegeix més »

Intel·ligències múltiples

La teoria de les intel·ligències múltiples va ser plantejada pel psicòleg estatunidenc Howard Gardner l’any 1993. Aquesta teoria representa un contrapès al paradigma de la intel·ligència única, ja què proposa que la vida humana requereix del desenvolupament de diversos tipus d’intel·ligència i habilitats, cadascuna d’elles localitzades a diferents àrees del cervell i interconnectades entre si.

Llegeix més »

L’aprenentatge cooperatiu a l’aula

L’ésser humà és un animal sociable per naturalesa. Al llarg de la nostra vida ens trobarem contínuament en circumstàncies en les quals haurem de treballar en equip, el que implica relacionar-nos amb altres persones per arribar a uns resultats o objectius comuns. L’aprenentatge cooperatiu és un mètode pedagògic que tracta d’organitzar les activitats dins de l’aula per a convertir-les en una experiència acadèmica i social.

Llegeix més »

També et pot interessar...

Elegeix la temàtica que t'interessi
Estigues al cas de tot

Subscriu-te i rep els articles al teu correu

No enviem spam, només notificacions sobre els articles, nous cursos i actualitzacions.

Escull l'etapa a la que acostumes a treballar més temps o de la que vulguis rebre informació.

Connecta't i deixa't informar

En vols més?

Cistella de la compra
Obrir WhatsApp
1
Necessites ajuda?😃 Envia'ns un Whats!
Hola! 🙋🏼‍♀️
Envia'ns un missatge amb el teu dubte i et contestarem de dill-div de 9 a 15h.