La setmana passada vam començar una sèrie d’articles més específics sobre les intel·ligències múltiples definides pel psicòleg estadounidenc Howard Gardner. Ja hem tractat les característiques de la intel·ligència musical, avui entrarem en profunditat a explicar la intel·ligència lingüística i tots els aspectes relacionats amb aquesta.
La intel·ligència lingüística defineix l’habilitat i la capacitat d’utilitzar el llenguatge, ja sigui escrit o parlat, i de desenvolupar-lo al màxim nivell. El llenguatge és universal i el seu aprenentatge és molt semblant a totes les cultures independentment de l’idioma. A més a més, fins i tot en els casos de les persones sordes, la llengua dels signes els permet comunicar-se i elaborar frases senzilles.
Comprendre l’ordre i el significat de les paraules en l’escriptura, la lectura, durant l’escolta i al parlar està regit per aquesta intel·ligència, així com l’habilitat de parlar i escriure eficaçment. Per desenvolupar i millorar-la és recomanable potenciar la lectura oral, escriure diaris, realitzar presentacions, participar en debats i treballar amb ordinadors i gravadores per treballar amb l’expressió oral i analitzar el discurs.
Aquest tipus d’intel·ligència està orientada a determinats perfils professionals, entre els quals destaquen els dels escriptors, periodistes, poetes, líders polítics o religiosos… Millorar la capacitat lingüística permet crear una comunicació més completa i satisfactòria, fet que repercuteix en la resta d’intel·ligències.
Vols conèixer més en profunditat les intel·ligències i els principis neurocietífics per a treballar-los a l’aula? Et proposem tres cursos que et poden resultar interessants…