Com promoure la creativitat en les activitats d'aula
Una tasca molt important del docent és aconseguir implicar l’alumne a les activitats que es desenvolupen a classe, d’aquesta manera s’incentiva la seva iniciativa i es motiva la seva participació amb els companys.
Aquí us deixem cinc passos a seguir per promoure la creativitat en les aules de les escoles:
Pas 1
Proporcionar instruccions obertes en les tasques.
El fet de plantejar activitats obertes, de respostes múltiples, no delimiten la forma de resoldre la situació o problema, al contrari, varies són les solucions o idees que hi tenen cabuda i es permet arribar a tots els alumnes. Per exemple, deixar escollir el tema de la redacció, plantejar operacions matemàtiques de resposta oberta, com ara X + Y=10…
Pas 2
Elegir entre diferents opcions.
Presentar un ventall divers d’activitats per a què ells escullin quines volen realitzar i puguin rotar entre aquestes activitats.
Pas 3
Proposar activitats del tipus "què passaria si…"
És una activitat de resposta oberta i on es treballa la creativitat a través de plantejar situacions “rares”, poc usuals, per tal que pensin en possibles solucions o idees. Es pot fer de forma oral, o bé, per escrit. Per exemple:
- Què passaria si fossis un dofí?
- Què passaria si no existís l’escola?
Pas 4
Inventar activitats i exercicis.
Els mestres som els que acostumem a proposar les preguntes, els problemes a solucionar, les activitats a realitzar en general. En aquest punt la proposta és que deixem als alumnes que ens plantegin els temes de les redaccions, jocs matemàtics per fer un dia determinat a l’aula, que s’inventin qüestions per debatre a la classe a través d’una notícia, d’un mapa o d’un gràfic…
Pas 5
Realitzar activitats amb condicions.
Es tracta de plantejar activitats però amb uns requisits o limitacions que han de complir, per tal d’afavorir la creativitat. Algunes situacions podrien ser:
- Anomena durant 1 minut coses que tinguin forma circular, o bé, totes les coses que es poden fer amb una caixa de cartró…
- Inventar una suma on el resultat hagi de ser 208 emprant com a màxim cinc números.
- Escriure una història on el final sigui “… i el ratolí va marxar de la ciutat”.
- Redactar un conte sense emprar la lletra “M” i la “O”.
Quins cursos et poden ajudar?
Deixa anar la teva imaginació i i potencia la creativitat dels teus alumnes aprofundint en neuroeducació i arts plàstiques! Des de Doqua, et proposem diverses formacions que et poden ajudar.
-
Oferta!PLÀSTICA
-
30 hores
Plàstica avançat3 min read