Més dinàmiques de cohesió de grup
Us oferim més dinàmiques de cohesió de grup per primària i secundària , per tal de reforçar les dinàmiques grupals de la vostra classe.
En aquest post us proposem algunes eines per encertar millor l’organització dels grups de treball en grup a classe. Som-hi?
A través d’un breu qüestionari sociomètric veurem quines són les preferències de l’alumnat, quins són els alumnes més ben reconeguts pels companys, quins llaços d’amistat mantenen els uns amb els altres i fins i tot quins són els alumnes invisibles i els que estan en risc d’exclusió.
Per conèixer més bé les preferències dels alumnes i saber quins poden ser ben reconeguts, líders, alumnes amb moltes amistats, alumnes amb risc d’exclusió o bé alumnes invisibles, es pot emprar un qüestionari que hauran d’emplenar amb les preguntes següents:
Amb quin/a company/a de classe t’agrada o t’agradaria més formar un equip? Indica’n tres per ordre de prioritat – – – |
Amb quin/a company/a de classe no t’agradaria formar equip de treball? Indica’n tres per ordre de prioritat – – – |
Amb quin/a company/a de classe t’agrada més jugar o estar? Indica’n tres per ordre de prioritat – – – |
Amb quin/a company/a de classe acostumes a no jugar o a estar amb ell/a? Indica’n tres per ordre de prioritat – – – |
La principal consigna que hem de donar als alumnes és que aquest qüestionari és individual i que no el poden comentar amb ningú a l’hora de fer-lo. També els hem d’explicar que les respostes que donin no les comentarem amb cap company.
És aconsellable que quan presentem aquest qüestionari n’indiquem la finalitat als alumnes, és a dir, que han de ser sincers, perquè mirarem de dissenyar els equips de treball cooperatiu tenint en compte les seves prioritats, tot i que és complicat que puguem fer-los tal com els agradaria. Per tant, els direm que farem el possible perquè puguin treballar amb qui més els agrada en algun moment o altre del curs, ja que anirem modificant els equips de treball.
La informació que extraurem del qüestionari que els haurem passat als alumnes és molt important per conèixer el funcionament general del grup classe, però sobretot per descobrir els diferents rols de cada alumne dins l’aula cooperativa.
Així doncs, obtindrem la informació següent:
Hem de parar molta atenció als alumnes invisibles, ja que el fet de no ser reconeguts dins d’un grup pot ser una causa de futura exclusió, a part del desequilibri emocional que els podria comportar.
A partir de les dades que obtindrem, podem fer diferents actuacions.
La primera, bolcar les dades en una aplicació per fer sociogrames, fet que ens permetrà veure les relacions que s’estableixen entre els alumnes. També ho podem fer a mà, ja que la majoria d’aplicacions que funcionen bé són de pagament.
O bé marcar a la llista dels alumnes quantes vegades han estat anomenats positivament o negativament pels seus companys, segons la pregunta.
Comparteix aquest article…
Us recomanem una sèrie d’articles, publicats abans d’aquest, que també tracten sobre l’aprenentage cooperatiu i et donen eines pràctiques per a dur-ho a la pràctica a classe.
Ah! i no t’oblidis del nostre curs d’Aprenentatge cooperatiu per a tenir un coneixement integral sobre el tema.
Us oferim més dinàmiques de cohesió de grup per primària i secundària , per tal de reforçar les dinàmiques grupals de la vostra classe.
Avui us presentem Plickers, una eina digital que ens pot ajudar a facilitar alguns dels procesos més habituals de la nostra tasca docent.
En aquest post descobriràs 5 dinàmiques de cohesió de grup amb la finalitat d’afavorir la implicació dels alumnes a treballar en equip
Avui ens agradaria presentar-vos un recull d’apps per a docents que us poden ser de molta utilitat en el vostre dia a dia.
Descobreix com Canva pot transformar la teva aula! Crea presentacions, pòsters i infografies atractives que captaran l’atenció dels teus alumnes i faran que l’aprenentatge sigui més visual i impactant.
Seguim oferint-te recursos educatius imprimibles. Avui repassem l’anglès amb una graella on gamifiquem l’aprenentatge.
T’ajudem entendre els ets i uts de l’escola inclusiva. Què comenta el Departament d’Educació al respecte i quins beneficis aporta.
T’oferim un seguit de recursos, eines i recomanacions enfocades a l’atenció a la diversitat que t’ajudaran a treballar millor a l’aula.
Aquest lloc web fa servir cookies per a poder oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de les cookies està emmagatzemada al navegador i realitza funcions com reconèixer quan tornes al nostre lloc web o ajudar el nostre equip a entendre quines seccions de l'el nostre lloc són més interessants i útils.
Les cookies estrictament necessàries haurien d'estar actives sempre perquè puguem guardar les teves preferències sobre les galetes.
Si desactives aquesta cookie, no podrem guardar les teves preferències. Això significa que cada vegada que visitis aquest lloc web hauràs d'habilitar o deshabilitar novament les cookies.
Més informació sobre la nostra Política de Cookies.